Lektury nie są nudne! Wystarczy je „oswoić”.

Uczniowie naszej szkoły „oswajali” lektury w różnorodny sposób. W galerii zaprezentowane są efekty ich  pracy. Ósmoklasiści przygotowali informacje na temat „Kamieni na szaniec” Aleksandra Kamińskiego ( trudną tematykę związaną z wojną przekazali w przystępny sposób)  oraz „Balladyny” Juliusza Słowackiego. Szóstoklasiści pracowali nad mapą myśli dotyczącą książki Astrid Lindgren  „Bracia Lwie Serce”. Piątoklasiści  udali się w podróż do Narni z bohaterami utworu C.S. Lewisa „Opowieści z Narni. Lew, Czarownica i stara szafa”. Wykonali  również notatki graficzne dotyczące bogów z mitologii greckiej. Natomiast czwartoklasiści zapragnęli uczyć się w szkole założonej przez pana Kleksa. Zrobili  makietę akademii – ci którzy pamiętają treść tego tekstu, na pewno dostrzegą dbałość o szczegóły; namalowali portrety Ambrożego Kleksa oraz wzięli udział w lekcji kleksografii i przygotowali swoje kleksy.

Uczniowie poszczególnych klas pracowali w grupach, pokazali, że potrafią efektywnie a przede wszystkim wspólnie pracować. Każdy angażował się na 100%.

Materiały dotyczące poszczególnych lektur zdobią korytarze naszej szkoły, może zainspirują innych  do przeczytania lub do przypomnienia sobie treści zaprezentowanych  książek.

Wniosek jest jeden: Żadna lektura nam nie straszna!

NA GÓRĘ