W tym roku szkolnym, zorganizowane zostały zajęcia pozalekcyjne, przeznaczone wyłącznie dla klas I.
Tematyka została ustalona razem z uczniami, którzy ostatecznie zdecydowali się na koszykówkę i piłkę ręczną. Przy wybieraniu zajęć wzięliśmy pod uwagę płeć, sprawność fizyczną, umiejętności ruchowe, a także zainteresowania uczniów. Duży wpływ na wybór miały także przeciętne umiejętności ruchowe uczniów, co nie może dziwić, gdyż do naszego Gimnazjum przychodzą uczniowie z pięciu szkół podstawowych nieposiadających pełnowartościowych sal gimnastycznych. Dużym atutem wybranych zajęć jest to, że nasza szkolna infrastruktura sportowa stwarza wychowankom bardzo dobre warunki do udziału w zajęciach z zakresu zespołowych gier sportowych. Priorytetem naszych działań było zachęcenie uczniów do aktywności sportowych bez względu na ich sprawność i możliwości. Chodziło nam o poszerzenie umiejętności i wzbudzenie zainteresowania danymi dyscyplinami sportu. Aby dodatkowo zachęcić uczniów, za 4 obecności na zajęciach, nagradzaliśmy oceną 5 z wychowania fizycznego.
Treści nauczania dostosowano w sposób najbardziej odpowiedni i optymalny dla uczniów. Zajęcia były prowadzone najczęściej w formie gier i zabaw, co było zgodne z oczekiwaniami uczestników. Spotkania odbywały się systematycznie, zgodnie z ustalony harmonogramem, założony został dziennik. Zajęcia były prowadzone raz w tygodniu (we wtorki) w wymiarze 2 godzin, adresowane były do wszystkich uczniów klas I (razem mamy 44 uczniów klas I). Szkoła opłaciła autobus, który odwoził uczniów po zajęciach. Odbyło się 14 spotkań, co dało łącznie 28 godzin. Dzieci wykazywały chęć uczestnictwa w zajęciach. Średnia frekwencja wyniosła 18 uczniów, (41% pierwszoklasistów). Najlepszą średnią w kolejności osiągnęli
-
Karolina Niżnik
-
Karolina Radwańska
-
Patrycja Patronik
-
Justyna Hyleńska
-
Wioletta Mielecka
-
Rafał Szałankiewicz
-
Szymon Hyleński
-
Jastrzębski Jakub
-
Justyna Silarska
-
Liliana Pająk
-
Bartkowski Daniel
Uczniowie dobrze się bawili, frekwencja była zadowalająca, a więc uznaliśmy że cele jak najbardziej zostały osiągnięte. Zaplanowane treści, cele ,zarówno ogólne i szczegółowe, zostały w trakcie zajęć utrwalone i zrealizowane. Zagadnienia objęte planem pracy zostały doprowadzone do końca.
Zdjęcia dostępne są również na blogu naszej Szkoły