W roku szkolnym 2018/2019 uczniowie klasy szóstej na zajęciach z matematyki uczyli się praktycznie wykorzystywać umiejętności matematyczne do rozwiązywania zadań z życia codziennego w ramach realizowanej innowacji dydaktycznej.
I tak oto pierwsze zadanie, które mieli do rozwiązania dotyczyło przeanalizowania ofert handlowych i wyboru najkorzystniejszych promocji na artykuły potrzebne do sporządzenia walentynkowych ciasteczek. Mała dygresja – ciasteczka smakowały wyśmienicie.
Nie lada wyzwaniem dla uczniów było dokonanie zakupów artykułów spożywczych, które posłużyły im do sporządzenia drugiego śniadania za wyznaczoną kwotę.
Ile w budżecie domowym stanowią wydatki na prąd, gaz, wodę, kanalizację, ubezpieczenie, Internet itp. szóstoklasiści dowiedzieli się wykonując prace długoterminowe.
Bardzo wesoło było w czasie zajęć, na których uczniowie szacowali odległości między przedmiotami oraz pola powierzchni wyznaczonych obszarów, bowiem szacunki bardzo często różniły się od dokonywanych rzeczywistych pomiarów.
Zadania rozwiązywane z wykorzystaniem mapy i planu stworzyły w klasie atmosferę twórczej rywalizacji między uczniami.
Ciekawe były też zajęcia, na których uczniowie obliczyli wysokość masztu szkolnego bez konieczności użycia zwyżki lub drabiny, wykorzystując do tego celu pomiar cienia masztu i tyczki.
Niezapomniane chwile towarzyszyły uczniom na wycieczkach do banku i na pocztę gdzie miedzy innymi dowiedzieli się, czym różni się kredyt od pożyczki, a list polecony od priorytetu. Zdobyte wiadomości z wycieczek pozwoliły uczniom rozwiązać zadania z konkursu pt. „Kilka spraw do załatwienia”. Laureatami konkursu zostali:
1. Natalia Hydzik i Michalina Radwańska – I miejsce
2. Mateusz Kafara – II miejsce
3. Oliwia Wojdyła – III miejsce
Na podstawie przeprowadzonej na koniec zajęć ankiety można wywnioskować, że takie praktyczne lekcję wszystkim uczniom się bardzo podobały. Rozbudziły ciekawość matematyczną wśród uczniów i pokazały jak bardzo matematyka jest obecna w naszym życiu codziennym.