Wycieczka dziękczynna za dar sakramentów świętych.

W dniach 9-10 czerwca b.r. dzieci z klasy II naszej Szkoły Podstawowej udały się na wycieczkę do sanktuarium Świętego Krzyża, Bałtowa i Sandomierza.

W wycieczce uczestniczyli również rodzice, Pani Wychowawczyni, Pani Jolanta Pielech, ks. Katecheta - Witold Burda oraz animatorki muzyczne, Angelika Galant i Diana Kurnik.

Wycieczka miała podwójny aspekt: religijny oraz turystyczno-krajoznawczy. Z tej racji, że uczniowie klasy II uczestniczyli w tym roku po raz pierwszy w sposób pełny w sakramencie Eucharystii, a wcześniej po raz pierwszy przystąpili do sakramentu pokuty, wycieczka miał charakter dziękczynny za dar tych sakramentów. Czyniliśmy to zwłaszcza podczas uroczystej Mszy św. odprawianej w sanktuarium na Świętym Krzyżu. Następnie, po oddaniu czci relikwiom Krzyża Świętego, zwiedziliśmy kompleks tego uroczo położonego sanktuarium.

Drugim celem wycieczki była integracja uczniów, pogłębienie współpracy między rodzicami i nauczycielami oraz poznanie ciekawych i ważnych dla historii naszej Ojczyzny miejsc. Dlatego też wczesnym popołudniem, ze Świętego Krzyża udaliśmy się do Bałtowa, gdzie dzieci (i nie tylko) mogły zwiedzić niezwykle interesujący Park Jurajski. Był też czas na zabawy i chwilę odpoczynku.

Pełni wrażeń duchowych, uśmiechnięci i otwarci na piękno zwiedzanych miejsc, wyruszyliśmy późnym popołudniem do Sandomierza. Droga minęła szybko, atmosfera - od samego zresztą początku wycieczki - była bardzo ciepła, serdeczna, po prostu rodzinna. Po kolacji był czas na spacer Sandomierz by night. Aby jednak nie brakło sił na kolejny dzień wrażeń, wróciliśmy na miejsce, by odpocząć.

Drugi dzień również był pełen wrażeń. Rozpoczęliśmy Mszą św. odprawianą w kaplicy Domu rekolekcyjnego, gdzie nocowaliśmy. Po śniadaniu natomiast wyruszyliśmy na zwiedzanie Sandomierza. Rozpoczęliśmy od rejsu statkiem po Wiśle. Moment ten, jak również czas oczekiwania na nasz kurs nad brzegiem Wisły, na długo pozostaną w naszej pamięci. Panowała atmosfera wyjątkowej radości, której szczególnym wyrazem był śpiew, do którego dołączyła się również obsługa statku oraz inni płynący z nami pasażerowie. Dla opisania piękna tamtych chwil wystarczy zacytować słowa kapitana statku, którym płyneliśmy: „nie mieliśmy tu jeszcze takiej grupy"... Kolejnym punktem była zbrojownia oraz wymowna trasa Sandomierza podziemnego. Następnie dzieci przeżyły kolejną atrakcję: gry i zabawy na basenie. Po obiedzie, na zakończenie wycieczki udaliśmy się do Katedry sandomierskiej p.w. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny. Po wprowadzeniu przewodnika, był czas na wspólną modlitwę, w czasie której dziękowaliśmy raz jeszcze za sakramenty pokuty i Eucharystii. Następnie każde dziecko wraz z rodzicami, zgodnie z datą swoich urodzin, szukało swojego Świętego Patrona Męczennika. W Katedrze tej bowiem znajduje się 12 obrazów, z których każdy zawiera odpowiednią dla danego miesiąca liczbę dni. Do każdego z nich jest przypisana Postać Świętych, którzy w poszczególne dni danego miesiąca oddali swoje życie za wiarę w Chrystusa. Na każdym z nas poszukiwania te wywarły głębokie wrażenie.

A potem trzeba było wracać do naszych domów. Podróż minęła bardzo szybko, wypełniona radością, podziękowaniami i życzeniami. Trzeba jeszcze dodać, że piękna pogoda była naszym szczególnym towarzyszem w trakcie całej wycieczki. Deo gratias